Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stanovení anorganických látek přítomných v kalech z čistíren odpadních vod
Rachůnková, Hana ; Sommer, Lumír (oponent) ; Doležalová Weissmannová, Helena (vedoucí práce)
V kalech odebraných z čistírny odpadních vod Modřice bude provedeno v souladu s platnou legislativou stanovení anorganických látek přítomných v čistírnách odpadních vod (rizikové prvky). Na základě získaných výsledků bude provedeno zařazení kalů do tříd a navržen způsob jejich využití.
"Frajer" vs. "vynálezce"
Hrdina, Jan ; Doubek, David (vedoucí práce) ; Levínská, Markéta (oponent)
Práce pojednává o vývojových typech chlapců ve čtvrté třídě základní školy. Je rozdělena na dvě části. V teoretické části se zabývám možnými důvody vzniku vztahu (kamarádství) mezi chlapci, a to z hlediska sociální psychologie, socio-kulturního a psychologického. V empirické části, která je založena na mém pozorování školní třídy, je podrobně popisována struktura vztahů mezi chlapci. Cílem empirické části je popsat jednotlivé chlapce s ohledem na jejich vzhled, zájmy, rodinné zázemí a hry, které ve třídě rádi hrají a podle těchto kategorií je rozdělit do určitých skupin. Třídním hrám se věnuji v samostatné části práce. Na základě pozorování byly vykonstruovány čtyři chlapecké skupiny, z nichž každá má vlastní charakteristiku a její členové se vyznačují specifickými zájmy a přístupem ke třídnímu kolektivu. Dané skupiny vznikly na základě vzájemných sympatií, podobných vlastností chlapců a jejich přístupu ke škole. Tyto výsledky jsou rozvedeny v závěru práce.
Simple categorization of mathematical objects: Examining students' decisions
Janda, David ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Simpson, Adrian (oponent) ; Klusák, Miroslav (oponent)
Cílem disertační práce je popsat rozhodovací proces žáků a studentů při tzv. jednoduché kategorizaci, neboli rozhodnutí, zda konkrétní objekt je, nebo není prvkem dané kategorie. Tento proces je přitom zkoumán v kontextu kategorií matematických objektů. V teoretické části práce jsou představeny argumenty, proč je zkoumání jednoduché kategorizace matematických objektů důležité pro didaktiku matematiky. Tyto argumenty přitom nevycházejí pouze z dostupné literatury v didaktice matematiky, ale částečně čerpají také z literatury historické, matematické a psychologické. V prakticky zaměřených kapitolách práce je popsán návrh a pilotáž výzkumného nástroje vhodného ke zkoumání jednoduché kategorizace. Dominantními prvky tohoto nástroje je měření binárních odpovědí (ano/ne) respondenta a jeho reakčního času. Tento nástroj je poté využit v hlavní studii se smíšenou, kvalitativně-kvantitativní metodologií. Bylo zjištěno, že pomocí navrženého nástroje je při dodržení vhodných metodologických pravidel možno rozlišit různé přístupy respondentů ke kategorizaci. Navíc byly popsány základní vzory v rozhodovacím procesu respondentů. Těmi jsou například rozdíly v kategorizaci příkladů a "nepříkladů", rozdíly v kategorizaci jednodušších a komplikovanějších objektů, vztah mezi počty správných odpovědí respondenta a...
Vliv barevného minivolejbalu na šestkový volejbal
Beránková, Terezie ; Vorálek, Rostislav (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
Název práce: Vliv barevného minivolejbalu na šestkový volejbal Cíle práce: Cílem bakalářské práce bylo zjistit na základě získaných informací, jak trenéři minivolejbalu přistupují k trénování dětí v mladším školním věku, jak působí na rozvoj jejich pohybových schopností a volejbalových dovedností a dále zda tato forma volejbalu dokáže děti vhodně připravit pro budoucí šestkový volejbal. Metody práce: Pro splnění tohoto cíle byl zvolen kvantitativní výzkum s metodou dotazování. Dotazník byl rozeslán trenérům minivolejbalu elektronickou poštou. Získané informace byly rozebrány v diskusi a byl z nich vyvozen závěr. Výsledky práce: Výsledky jsou zobrazeny pro lepší přehlednost v tabulkách, grafech a jsou doplněny komentářem. Získaná data byla vyhodnocena a porovnána s literaturou a doporučeními odborníků. Klíčová slova: děti, pohybové schopnosti, trénink, hráč, kategorie
Teorie soudu v brentanovské škole a u raného Husserla
Janoušek, Hynek ; Urban, Petr (vedoucí práce) ; Moural, Josef (oponent) ; Šebestík, Jan (oponent)
Tématem předkládané práce je povaha a vývoj teorie soudu u Franze Brentana (1838-1917) a její přijetí a přepracování u některých významných Brentanových žáků - zejména u Kazimiera Twardowského (1866-1938), Alexia Meinonga (1853-1920), Antona Martyho (1843-1914) a Edmuda Husserla (1859-1938). Práce je v souladu s tím rozdělena na pět částí, které se věnují otázkám teorie soudu u těchto autorů. První část je věnována Franzi Brentanovi a ve své úvodní pasáži předkládá rozbor aristotelského dědictví Brentanovy psychologie a teorie soudu. Zohledněny jsou dvě Brentanovy rané interpretace Aristotela O rozmanitém významu bytí podle Aristotela (1862) a Aristotelova psychologie (1867). Výklad se věnuje zejména Brentanově interpretaci "bytí" ve smyslu pravdy, Brentanovu pohledu na kategorie, teorii celku a části, intencionalitě a sebevědomí. Následně výklad přechází k Brentanovu nejznámějšímu dílu, k Psychologii z empirického stanoviska (1874), a představuje základní pojem tohoto díla, kterým je pojem psychického fenoménu. Navazující klasifikace tří základních druhů umožňuje přechod k samotné teorii soudu, která se u Brentana orientuje na pojem soudu jako intencionálního psychického aktu. Vztah tohoto aktu k předmětu lze u Brentana vyložit jako výkon existenciální afirmace a negace imanentního předmětu, který...
"Frajer" vs. "vynálezce"
Hrdina, Jan ; Doubek, David (vedoucí práce) ; Levínská, Markéta (oponent)
Práce pojednává o vývojových typech chlapců ve čtvrté třídě základní školy. Je rozdělena na dvě části. V teoretické části se zabývám možnými důvody vzniku vztahu (kamarádství) mezi chlapci, a to z hlediska sociální psychologie, socio-kulturního a psychologického. V empirické části, která je založena na mém pozorování školní třídy, je podrobně popisována struktura vztahů mezi chlapci. Cílem empirické části je popsat jednotlivé chlapce s ohledem na jejich vzhled, zájmy, rodinné zázemí a hry, které ve třídě rádi hrají a podle těchto kategorií je rozdělit do určitých skupin. Třídním hrám se věnuji v samostatné části práce. Na základě pozorování byly vykonstruovány čtyři chlapecké skupiny, z nichž každá má vlastní charakteristiku a její členové se vyznačují specifickými zájmy a přístupem ke třídnímu kolektivu. Dané skupiny vznikly na základě vzájemných sympatií, podobných vlastností chlapců a jejich přístupu ke škole. Tyto výsledky jsou rozvedeny v závěru práce.
Stanovení anorganických látek přítomných v kalech z čistíren odpadních vod
Rachůnková, Hana ; Sommer, Lumír (oponent) ; Doležalová Weissmannová, Helena (vedoucí práce)
V kalech odebraných z čistírny odpadních vod Modřice bude provedeno v souladu s platnou legislativou stanovení anorganických látek přítomných v čistírnách odpadních vod (rizikové prvky). Na základě získaných výsledků bude provedeno zařazení kalů do tříd a navržen způsob jejich využití.
Kategorizace služeb v modelu Cloud Computing
Slezák, Petr ; Žamberský, Martin (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Práce se zaměřuje na technologii Cloud Computingu, který získává každým rokem čím dál více na důležitosti. Za cíl si dává popsat tento fenomén charakterizovat a vysvětlit co se pod tímto názvem skrývá a popsat jeho výhody a nevýhody. Dále pak popsat jeho kategorie a v rámci těchto kategorií přiřadit pro příklad některé konkrétní produkty, které se objevují na trhu v současné době. Následně je cílem tyto produkty popsat a vysvětlit co nabízejí. V další části je pak cílem vybrat vhodnou analýzu k porovnání těchto produktů v rámci kategorií, do kterých je model rozdělen a určit nejlepší z vybraných produktů. Jako přínos zde vidím jak popsání důležitých produktů, tak jejich porovnání a zjištění které produkty jsou vhodné, tak pak samotnou analýzu, která ukazuje jak se k porovnání může přistupovat.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.